Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
звернень громадян, що надійшли
до Краснопільського районного суду Сумської області
за_ІІІ квартал 2010 року
Робота із зверненнями громадян в Краснопільському районному суді Сумської області організована та ведеться на підставі таких нормативних актів: Конституції України (ст.40), Закону України «Про звернення громадян» №393/96-ВР від 02.10.1996 р. зі змінами та доповненнями, Законів України «Про статус народного депутата України» та «Про статус депутатів місцевих рад» (в частині розгляду депутатських звернень і запитів), Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 7.02.2008 року, Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджену Постановою КМ України №348 від 14.04.1997 р., рекомендацій ТУ ДСА в Сумській області.
До Краснопільского районного суду за 9 місяців 2010 року надійшло 2 звернення, серед яких повторних і дублетних не було; обидва звернення отримані особисто від громадян, звернень через вищестоящі органи не надходило, на контроль звернення вищими інстанціями не бралися. У 2009 році за аналогічний період до суду надійшло 14 звернень громадян, з них 6 через вищі інстанції, 3 – через інші органи державної влади; повторних звернень також не надходило. Таким чином, у порівнянні з минулим роком кількість звернень громадян за перші три квартали 2010 року зменшилась у сім разів (на 12 звернень).
Загалом протягом дев’яти місяців 2010 року громадяни звертались до суду з таких питань:
- оскарження відмови у задоволенні заяви про відвід судді, головуючому у цивільних справах 2-5/10, 2-66/10, 2-67/10;
- оскарження дій судді В.
На виконання вимог зазначених вище нормативних актів у суді з огляду на систематично незначну кількість звернень громадян, що надходять протягом року, ведеться реєстрація та облік звернень громадян за допомогою журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян з присвоєнням реєстраційних індексів.
В суді дотримуються встановлені чинним законодавством терміни розгляду та дачі відповіді на звернення громадян; так, як правило, протягом звітного періоду дев’яти місяців 2010 року звернення розглядалися та надавалися відповіді на них з дотриманням строків, передбачених ст.20 Закону України «Про звернення громадян», а саме у 15-денний термін.
Відповіді на звернення громадян надавалися працівниками суду відповідно до чинного законодавства, після ретельного вивчення питання та обґрунтовано. Так, за результатами розгляду указаних звернень, що їх було визнано необґрунтованими, громадянам надано відповідні роз’яснення з посиланням на законодавство, яким регулюються поставлені питання: роз’яснено порядок розгляду і вирішення питань відводу складові суду і порядок притягнення до адміністративної відповідальності за неповагу до суду, а також порядок порушення кримінальної справи.
. Щодо скарги на дії судді В., то за результатами перевірки порушень в діях останньої не виявлено, про що повідомлено заявнику та надано роз’яснення щодо можливості оскарження рішення суду та осіб, які мають право на оскарження судового рішення.
Як і раніше, протягом робочого часу здійснюється прийом громадян: головою суду - щопонеділка з 8 до 17 години; суддею Косар – щовівторка і щочетверга з 8 до 16 години, суддею Басовою – щосереди з 8 до 16 і щоп’ятниці з 8 до 15 години та керівником апарату суду – щодня, крім п’ятниці, – з 9 до 17 години, відповідно до графіка, затвердженого наказом голови суду №9-од від 16 березня 2010 року. Цим же наказом передбачено проведення прийому громадян помічниками суддів щодня з 8 до 16 години (у п’ятницю з 8 до 15 години). За кожним з помічників закріплено день здійснення прийому. Здебільшого до помічників суддів громадяни звертаються з позовними заявами, заявами, скаргами. Так, за 9 місяців 2010 року помічниками суддів прийнято 1858 позовних заяв, заяв та скарг, ведеться відповідний журнал.
У разі необхідності у вихідні, святкові та неробочі дні проводиться чергування суддів та працівників апарату суду згідно з графіком.
З проведеного аналізу звернень громадян вбачається, що надходження звернень зумовлене прагненням громадян реалізовувати свої права, а також необізнаністю громадян із матеріальним та процесуальним законодавством України.
Таким чином, робота із зверненнями громадян в Краснопільському районному суді здійснюється на належному рівні відповідно до вимог чинного законодавства, роз’яснень і рекомендацій ТУ ДСА в Сумській області.
Робота зі зверненнями громадян двічі на рік згідно з планами роботи суду висвітлюється на оперативних нарадах працівників апарату суду. Щоквартально здійснюється підготовка звіту по роботі зі зверненнями громадян та аналіз роботи зі зверненнями.
Навчання працівників, які мають відношення до розгляду звернень громадян (суддів та керівника апарату суду), здійснюється у режимі самопідготовки.